جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان

تصاویری زیبا از طبیعت بکر چاه نیمه های شمال سیستان و بلوچستان

اگر میخواید اطلاعاتی در مورد چاه نیمه های زیبای استان سیستان و بلوچستان داشته باشین این پست زاهدانی ها رو دنبال کنین. چاه نیمه ها چهارتا چاله طبیعی ان که آب رو در دل خودشون جای میدن. ظرفیتشون حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعبِ، چیزی نزدیک به یک دهم هامون. تامین کننده آب این منطقه رودخانه هیرمنده، هیرمندی که نزدیک ۱۰۰۰ کیلومتر رو از کوه های بابا یغمای افغانستان طی میکنه تا اینجا رو سیراب کنه و کلی نعمت برای مردم این منطقه به ارمغان بیاره.

اگر چاه نیمه های استان سیستان و بلوچستان رو ببینید پیش خودتون میگید کلی از قهرمانای قایق رانی کشور بچه های سیستان و بلوچستانن، با داشتن همچین پتانسیل بکر و جذاب و درجه یکی که میشه توش کلی ورزش کرد مثل کایاک، روینگ، تورینگ، دراگون بوت، ویک بورد و هر ورزش آبی دیگه ای که شما فکر کنید. هم در رده قهرمانی هم برای جذب گردشگر کلی کار میشه تو این آب ها انجام داد.

انصافا کایاک سواری در مکان دیدنی لذت بخشه در اوج آرامشی که این دریاچه ها دارن. 

چاه نیمه های زابل

اگر تصاویر هوایی رو بررسی کنیم چاه نیمه چهارم از همه بزرگتره و با یه کانال باریک به چاه نیمه سوم وصل میشه یا اون سواحل شنی و صخره ای بی نظیرش. چاه نیمه‌های یک و دو هم کمی قدیمی تر هستن و برای گردشگری های عمومی مناسب ترن. در کل فضای زیبایی را در این منطقه مشاهده می کنین اونم تو استانی که همه با محدودیت جدی آب مواجه هستن چهار تا دریاچه آب داریم که نمونش هیچ جای ایران نیست. چاه نیمه‌ها در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر زابل و ۵ کیلومتری شهرستان زهک و در کنار روستای قلعه نوی قرا دارن.

تصاویر ماهواره ای از چاه نیمه ها و دریاچه هامون
تصاویر ماهواره ای از چاه نیمه ها و دریاچه هامون

در حاشیه آب‌های زلال چاه نیمه، پارک جنگلی و باغ وحشی احداث شده که منظره زیبایی را به وجود آورده و به یکی از تفریحگاه های شهرستان زهک برای مردم منطقه سیستان تبدیل شده‌ و در مواقع  کم‌آبی، آب آشامیدنی تمام منطقه سیستان و شهر زاهدان و نیز قسمتی از آب کشاورزی مردم منطقه سیستان از چاه نیمه‌ها و این دریاچه مصنوعی تأمین میشه.

عکس چاه نیمه های سیستان

تصاویری که توسط آقای احمد عباسی، عکاس سیستانی و بلوچستانی از چاه نیمه‌ها سمال استان ثبت شده زیبایی این دریاچه ها را دو چندان کرده که میتونید در ادامه مشاهده کنین.

تصاویری زیبا از طبیعت چاه نیمه
چاه نیمه چهارم زهک
عکس هایی زیبا از چاه نیمه زابل
عکس های جذاب چاه نیمه سیستان و بلوچستان
عکس های دیدنی غروب
قلب چاه نیمه های سیستان و بلوچستان
قلب چاه نیمه، اثری زیبا از احمد عباسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا