جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان

جاذبه گردشگری بلوم جلبکی در ساحل درک چابهار

اسم درک را شاید در این سالها خیلی شنیده باشید که بیشتر معروفیتش به خاطر تلاقی رمل ها و نخلستان هایی که درون این رمل ها روییده اند با دریای مکران باشد. اما درک و سواحلش یک جذابیت خیلی ویژه تر هم دارد که فقط آنهایی می توانند آن را ببینند که زحمت یک شب ماندن در ساحل را به خودشان بدهند. با زاهدانی ها همراه باشید تا با این پدیده جذاب و زیبا در ساحل درک آشنا شوید.

پدیده بلوک جلبکی در ساحل درک چابهار

درست است که روز به روز زیرساخت های اقامتی در اماکن گردشگری بهتر می‌شود اما داشتن یک چادر خالی از لطف نیست. در ساحل درک فضا طوری هست که بتوانید حتی با ماشین های سواری هم با احتیاط پیش روید. یک شب بروید سمت درک روی ساحل حرکت کنید و جاهایی را انتخاب کنید که ماسه‌ها تیره شده اند و آنجاها را بهتر ببینید. 

درخشش موج های درک چابهار به رنگ آبی
درخشش موج ها به رنگ آبی در ساحل درک ( عکاس: بهرام نوقبایی)

کمپ تان را برقرار کنید و بعد از صرف شام اگر ماه در آسمان نبود که عالیه ، اگر ماه بود صبر کنید تا ماه غروب کند.

بعد خیره شوید به دریا، یک پدیده عجیبی به دریا شروع می‌کند به سمت شما آمدن! موج ها به رنگ آبی می‌درخشند، موج که روی موج می زند انگار یک نوار آبی زیرشان روشن است. محلی ها به این پدیده می گویند ورم. ورم های درک را ببینید.

سواحل شب تاب چابهار
سواحل شب تاب چابهار (عکاس: شایان غیاث الدین)
درخشش سواحل چابهار در شب
به واسطه وجود فیتوپلانکتون های تولید کنند نور آبی سواحل چابهار در پاییز و اوایل زمستان آبی رنگ می شوند (عکاس: شایان غیاث الدین)

وقتی که شب خیلی تاریک است و ماه در آسمان نیست یک جاهایی از ساحل درک یکسری خطوط مشکی مشاهده می کنید و دریا همین طور که مشاهده می کنید موج دارد یکی از جادوهای شبانه طبیعت می تواند اتفاق بیفتد. موجها می‌درخشند به رنگ آبی انگار زیرشان چراغ روشن شده است. به این پدیده به این موج های جادویی می‌گویند بلوم جلبکی.

آدرس سواحل شب تاب چابهار
درخشش پلانکتون ها در کنار تلالو جادویی زهره در سواحل چابهار ( عکاس:طاها قوچکانلو )

شاید همه شما با شفق‌های قطبی آشنایی داشته باشید همان حال های رنگی که اطراف قطب در آسمان شب دیده می‌شود. اما این پدیده صدها برابر از آن جذاب تر است. چرا چون می توانید در دست‌های خود لمسش کنید.

جاذبه های گردشگری چابهار
تصویری فوق‌العاده زیبا از درخشش موج ها در ساحل چابهار در آخرین شب از پاییز ۹۹ ( عکاس: محمدکسرا شیرانی )

در  پایان شما را به دیدن تصاویری زیبا که توسط تیم مستند ساز دروازه خورشید از سواحل شب تاب درک گرفته شده دعوت می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا