جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان

تقابل نخل و کویر و دریا در ساحل رویایی درک چابهار

سفر به روستای شگفت انگیر «دَرَک»

روستای درک تنها نقطه در ایران و چهارمین در جهان است که در آن می‌توان پدیده شگفت انگیز تلاقی کویر و دریا را دید که در سال های اخیر به عنوان از زیباترین جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان و ایران معرفی شده است. با زاهدانی ها همراه باشید تا با این مکان بکر و دیدنی بیشتر آشنا شوید.

آدرس درک کجاست؟

روستای درک در ۱۷۰ کیلومتری غرب چابهار و در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان زرآباد واقع شده است. برای رسیدن به این روستای زیبا، بعد از شهر کنارک در غرب چابهار جاده  قدیمی را با عبور از روستای کهیر تا روستای زرآباد طی کنید. برای رسیدن به مقصد حدود دو تا سه ساعت در مسیر خواهید بود.

آدرس درک کجاست؟
عکاس: نصرالله کوهکن

درک، یکی از روستاهای منحصر به فرد گردشگری کشور

این روستا از چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی در فاصله نزدیک به هم نیز برخوردار است که باعث شگفت انگیزتر شدن این منطقه گردشگری کشور شده است. 

تماشای تپه‌های ماسه‌ای چشم‌نواز ساحل صخره‌ای، شنی و مرجانی، کوه و جنگل، گله های گوسفند بز و شتر همه را در یک قاب می‌توان در مناظر بدیع چشم اندازهای طبیعی روستای درک دید.

جایی در ایران که از کویر به دریا میرسید

جایی که طبیعت به یک باره نخل، صحرا و دریا را در آغوش می کشد. رمل‌های شنی پشت به پشت تا آغوش دریای عمان کشیده شده‌اند. صف نخل‌ها زینت‌بخش این تصویر است و آبی دریا امتداد تصویر را تا افق جلا می‌دهد.

منظره‌ بکری از شگفتی طبیعت که کمتر کسی فکر می‌کرد جزئی از ایران باشد، اما این روزها با عکس‌ها و نام متفاوتش در شبکه های اجتماعی، حسابی معروف و شناخته شده است.

رمل شنی در کنار نخلستان ها و ساحل طبیعی، روستای درک در بخش زرآباد کنارک را به یکی از نقاط منحصربفرد گردشگری کشور تبدیل کرده است

ساحل فوق العاده زیبا و بی نظیر دَرَک (زرآباد-کنارک)

باغ های استوایی زرآباد

منطقه زرآباد از نقاط پرآب و بلوچستان به باغ های گسترده محصولات استوایی هم مشهور است. باغ‌های چند هکتاری موز، انبه، چیکو، نخل بانیز آن محصولات خوش عطر تابستانی را عرضه می‌کند که در ترکیب با لباس، فرهنگ، زبان و طبیعت متفاوت بلوچستان به هر مسافری تصور ورود به سرزمینی جدید را می‌دهد.

عکس های دیدنی درک
عکاس: اسحاق دیده ور

درک یا درگ در زبان محلی به معنی سکونت در کنار دره است. رفتن به درک برای عاشقان طبیعت می‌تواند آرزوی یک سفر هیجان‌ انگیز باشد.

درک در چند سال گذشته به یکی از محبوب ترین و جذاب ترین مناطق گردشگری ایران برای طبیعت‌گردان تبدیل شده و جمله “برو به دَرَک” نه یک نفرین بلکه یک تبلیغ مهم برای گردشگری است.

ساحل درک چابهار
ساحل درک چابهار (عکاس: میلاد نصرت)

سواحل شب تاب درک

علاوه بر تلاقی کویر و دریا، یکی از جادو های شبانه طبیعت را می توان در سواحل درک مشاهده کرد که اواخر پاییز و اوایل زمستان رخ می دهد.

سواحل شب تاب و درخشش موج ها به رنگ آبی که به دلیل وجود فیتوپلانکتون های تولید کنند نور آبی اتفاق می افتد.

ساحل شب تاب درک چابهار
ساحل شب تاب درک چابهار (عکاس: بهرام نوقبایی)

تصویری متفاوت و زیبا از ساحل دَرَک را مشاهده می کنید که به گفته محلی ها  دریا داره خودشو تمیز میکنه، لجن سبز رنگ رو پس میده به ساحل، که چند روزی طول میکشه…

تصویری متفاوت و زیبا از ساحل دَرَک
عکاس: محسن رضوانی

نمونه روستای درک و ساحل بی نظیرش که طبیعت به یک باره نخل، صحرا و دریا را در آغوش می کشد را می توان در در ساحل سایکوتوتوری ژاپن دید.

مقایسه ساحل درک چابهار و سایکوتوتوری ژاپن

این مکان دیدنی و بی نظیر گردشگری در ایران در سال های گذشته میزبان گردشگران خارجی از کشورهای مختلف بوده است.

توریست برزیلی در ساحل درک
حرکات جالب توجه توریست برزیلی در ساحل درک
روستای مه گرفته دَرَک هنگام طلوع خورشید
نمایی زیبا از روستای مه گرفته دَرَک هنگام طلوع خورشید (عکاس : مرتضی صالحی)

فیلم جذاب و دیدنی از زیباترین ساحل ایران 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا