جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان

کوه لوچو زاهدان با صخره هایی شبیه صورت انسان

شهر زاهدان به‌ صورت گودالی بزرگ در میان کوه‌های مختلفی قرار گرفته‌است. از مهم‌ترین کوه‌های این شهر می‌توان کوه‌های اشتران (ارتفاع: ۳۰۱۲ متر)، انجیردان (ارتفاع: ۲۲۵۵ متر)، جیکو (ارتفاع: ۲۲۵۵ متر)، پیرخان (ارتفاع: ۲۲۲۱ متر)، ملک‌سیاه، جککولی و لوچو را نام برد. در این پست زاهدانی ها کوه بسیار زیبا و شگفت انگیز لوچو را به شما معرفی می کنیم.

کوه لوچو کجاست؟

منطقه کوهستانی لوچو در ۲۰ کیلومتری جنوب کلان شهر زاهدان، خروجی این شهر به طرف خاش و ایرانشهر ( بعد از پلیس راه و قبل از پل روگذر ) قرار دارد. 

پس از طی مسیر ۱۶/۵ کیلومتری از زاهدان به سمت خاش و عبور از روستای منزل آب، سمت چپ جاده بعد از مسیر ۳/۵ کیلومتری به این منطقه کوهستانی زیبا می رسید. 

این منطقه یکی از مکان های بکر، زیبا و مساعد برای طبیعت گردی و البته کوهنوردی در جنوب شهر زاهدان است که هر هفته در ایام تعطیل پذیرایی صدها نفر از علاقمندان به طبیعت در سنین متفاوت است.

آدرس دقیق لوچو زاهدان کجاست؟
عکاس: ایمان شاقوزایی
مسیر دسترسی به کوه لوچو زاهدان

مکانی دیدنی برای کوهنوردی در زاهدان

کوه لوچو با ارتفاع ٢٧٨٥ متر، یکی از جاذبه گردشگری زاهدان است. این کوه به بهشت کوهنوردان معروف است و مکان خوبی برای تمرینات سنگ نوردی است.

اکثر علاقمندان به ویژه کوهنوردان مهمترین زمان سفر به این منطقه را صبح قبل از طلوع آفتاب انتخاب می کنند. ضمن پیاده روی و صعود بر فراز کوه می توانید لحظات زیبای طلوع خورشید را عکاسی و در خاطره ها ثبت نمایند.

کوه های اطراف زاهدان برای کوهنوردی
عکاس: حدیث معزی
عکاس: آرمان گلستانه
عکاس: میثم اکبری

صخره هایی شبیه صورت انسان در کوه لوچو زاهدان

لوچو در زبان محلی به معنی عریان است. دلیل این نامگذاری وجود کوه‌هایی که از جنس گرانیت و سنگ‌های صاف و زیبا است، گویی لباسی به تن ندارند.

به بعضی از صخره های این کوه اگر از زاویه خاصی نگاه کنیم شبیه چهره و صورت انسان دیده می شوند.

آقای احمد نبی زاده زیبایی های شگفت انگیز این صخره ها را به تصویر کشیده است که می توانید در عکس های زیر مشاهده کنید.

صخره هایی شبیه صورت انسان
کوه هایی شبیه چهره آدم

مقصدی زیبا برای طبیعت گردی در یک روز تعطیل

این فضای جذاب و دل انگیز با دره ای زیبا با چشم اندازه های ویژه از قبیل چشمه هایی با آب زلال، کوه های مرتفع و جالب با قابلیت صخره نوردی، درختان بنه برآمده دردل سنگ ها با آب و هوای متفاوت علاقمندان را مجذوب شگفتی و طبیعت متفاوت خود نموده است.

نمایش باشکوه کهکشانی بر فراز کوه لوچو زاهدان

منطقه کوهستانی لوچو یکی از مناطق بکر و دست‌نخورده شهر زاهدان است. این منطقه به دور از آلودگی صوتی و نوری است و همین باعث می‌شود که آسمان شب در این منطقه برای رصد ستارگان بسیار عالی باشد. این منطقه یکی از بهترین نقاط ایران برای دیدن ستاره ها است.

عکاس: پارسا گلستانه
رصد ستارگان در کوه
عکاس: آرمان گلستانه
عکاس: آرمان گلستانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا